Badania marketingowe definiuje się jako poszukiwanie faktów na temat rynku, produktu lub programu marketingowego. Jest to systematyczna obserwacja i interpretacja danych jakościowych i ilościowych o rynkach i potencjalnych klientach w celu zrozumienia ich potrzeb.
Badania marketingowe są ważną częścią każdej firmy we współczesnym świecie. Dane zebrane z badań marketingowych pomogą firmom zrozumieć, jak radzą sobie na różnych rynkach, określić, jakich produktów chcą ludzie, lub wprowadzić zmiany w niedziałających programach marketingowych.
Jaki zakres badań prowadzą marketerzy?
Marketerzy przeprowadzają badania, aby znaleźć najlepsze sposoby opracowania strategii marketingowej dla swoich produktów.
Badania marketingowe mogą obejmować badania jakościowe i ilościowe. Dane jakościowe obejmują wywiady z klientami, obserwacje lub grupy fokusowe. Dane ilościowe obejmują wykresy, ankiety lub eksperymenty.
Badania marketingowe przeprowadzane są na każdym etapie cyklu życia produktu – planowanie, uruchamianie, ocena wydajności względem celów i celów. Marketerzy wykorzystują te informacje, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób ludzie korzystają z ich produktów i jakie zmiany należy wprowadzić.
Rodzaje badań marketingowych
Badania marketingowe to proces zbierania informacji w celu lepszego zrozumienia bazy klientów.
Istnieją trzy rodzaje badań marketingowych; pierwotny, wtórny i eksploracyjny. Badania podstawowe to proces gromadzenia danych, który opiera się na dowodach empirycznych, aby odpowiedzieć na określone pytania badawcze. Badania wtórne to proces gromadzenia danych, który opiera się na istniejących dowodach w tej dziedzinie, aby odpowiedzieć na szersze pytania i wyzwania. Badania odkrywcze są wykorzystywane do odkrywania nowych ścieżek dociekania, a także do testowania nowych pomysłów.
Jakie są główne obszary badań marketingowych?
Istnieją cztery główne obszary badań marketingowych.
- badania ilościowe
- badania jakościowe
- wykładnicze
- technologiczne.
Badania ilościowe wiążą się z wykorzystaniem technik statystycznych, takich jak ankiety, kwestionariusze i eksperymenty, aby odkryć wgląd w potrzeby, motywacje i zachowania klientów. Badania jakościowe koncentrują się na zrozumieniu tego, co zostało powiedziane w grupach fokusowych lub z nieustrukturyzowanych wywiadów z klientami i pracownikami. Badania wykładnicze badają potencjał innowacji w celu rozwiązania problemu, który można znaleźć na Twoim obszarze rynkowym. Wreszcie, badania oparte na technologii służą do śledzenia, w jaki sposób technologie cyfrowe mogą ułatwiać działania marketingowe, takie jak kampanie e-mailowe lub reklamy w mediach społecznościowych.